Saturday, October 31, 2009

Part 2



ENTRY 091031

Salam, hari sabtu yang aman damai, kelas sume dah habis yang tinggal sekarang adalah effort untuk final pula, kali ni aku nak sambung la sikit review aku .

Lab 1
Untuk lab, ada 2 bahagian circuit dengan programming so lecturer pun ada 2 orang, dan aku bernasib baik sebab lecturer ec aku adalah lecturer lab ec aku dan lecturer comp aku adalah lecturer lab comp aku. So far ok la, cuma kalau dgn sir aku kena wat pspice, so pegi lah menuntut ilmu dengan sape2 yang pandai pspice

Tips: Wat report awal2 dan belajar psipce...insyallah boleh..pastuh nanti wat lab practice sblm hands on test. JGN NERVOUS TIME VIVA!!

Marks Distribution:
50%-ec lab
50%-comp lab

Statics
Omer Ali: Hehe...dia neh bagus sebenarnya...cuma statics neh memang bukan bidang aku kot..so susah nak masuk masa awal2 dulu tapi sekrang dah ok , tapi dia neh bagus sebab dia akan solve kat whiteboard pastuh dia akan cakap yang mana kena bagi lebih perhatian...

Tips: Khatamkan satu buku teks tuh sure ko pass with flying colours...

Aku: Hancur...!! Hehe..bila korang belajar statics nanti korang faham lah maksud aku..

Marks distribution:
15%-quiz assignment
15%-quiz
30%-mid term
40%-final

Ungs 2030
Syamsuddin arif: Best la, penerangan yang sangat detail memang bagus, tapi biasa lah student2 neh mana nak dengar..ungs neh ala2 btq la..tapi banyak lagi...Tapi serius aku recommend gler ambik dgn dia neh, aku next ungs aku nak cari dia lagi.!!

Tips: Nota2 yg dia bagi tuh penting sebab quiz, mid sume dari tuh...

Aku: Xberapa score sbb malas baca..budak engin kan malas membaca....hehe...xde lah...sebenarnya patut kena baca awal2 tapi xsempat...dah serabut dengan drawing dan project comp masa tuh...

Marks distribution:
5%-attendance
15%-presentation&assignment
20%-mid term
10%-quiz
50%-final

Study circle:
Yang neh mana2 pun boleh...sebab student master yang conduct so xkisah kot...layan jer..
Hafal lah awal2 aku ari tuh satu surah xsempat hafal....isk2..

Marks distribution:
80%-carry mark
20%-final

Rasanya tuh je lah..kesimpulannya aku xde masalah dgn lecturer2 aku sem neh sume ok, so sape2 yang dapat mana2 antara diorang tuh xyah risau lah...yang penting korg kena rajin study, Gdluck with exam untuk sume dak2 iium gombak yang akan start exam nanti. Dak2 engine mostly start 5hb( refer my schedule). GOOD LUCK!!

0 comments: