Friday, October 2, 2009

Adil la...apa pulak xadil...

ENTRY 091002

Salam,
2 hari yang lepas aku dapat mesej dari bekas rakan sebilik aku, kak syima, nak datang gombak tumpang bilik aku sebab nak hantar kawan dekat lapangan terbang . Aku tanya siapa, rupanya salah seorang member aku akan melanjutkan pelajaran ke Mesir dalam bidang perubatan, aku tak tahu bila diorang mohon tapi Insyallah diorang akan berangkat dalam masa terdekat ni. Alhamdulillah...semoga mereka selamat berangkat.

Nampaknya kompleks azman hashim yang dalam proses pembinaan dah hampir siap . Dengar khabar mesti disiapkan sebelum hari konvokesyen IIUM minggu depan. Ianya akan dijadikan tempat jual beli barangan seperti pakaian dan tempat makan. Hurm...entah la...kita tunggu dan lihat. Tapi siapa azman hashim? Aku kena siasat.

Tadi masa kelas UNGS 2030, tiba-tiba nama aku dipanggil untuk buat presentation, terkejut. Sebab aku dah lama buat preparation dari sebelum puasa sampai lepas raya, dia tak panggil pun nama aku, ingatkan minggu ni dia xpanggil la, sekali dia panggil aku tak bersedia. Katanya dia akan tolak 1 markah, tapi entah la...setahu aku sebelum aku sepatutnya ada seorang pelajar lelaki yang patut buat presentation tapi aku yang kena...aku dah terangkan kat dia harap2 dia tak tolak la satu markah....satu markah tuh sangat berguna....penentu..gred.

Beberapa kertas ujian mid semester hari tu dah dapat dan keputusannya memang sudah dijangkakan. Belajar saat-saat akhir, jadi keputusan pun tak seberapa. Adil la. Takkan la belajar last minute leh dapat 99.9 kot, kalau genius tuh lain la...xyah study pon xpe.

Jadi kesimpulannya lain kali belajar la lok2, selalu la ulang kaji balik jgn jadi cam aku...teruk..

0 comments: