Friday, October 30, 2009

Akhirnya dah nak habis...


ENTRY 091030

Salam, alhamdulillah...dah nak habis dah semester ni, pejam celik pejam celik dah nak final exam...huhu... sem pertama yang mencabar..tak sangka dah nak habis....ramai jugak yang mengadu nak tukar course sebab tak tahan....aku pun sebenarnya rasa sem ni mencabar..tapi alhamdulillah tak de lah sampai nak tukar course. Memang klimaks dia masa mid term hari tuh..

Aduh...masa tuh memang rasa macam nak giler...dengan quiz tiap-tiap minggu dengan paling aku tak tahan sebenarnya home assignment drawing..banyak gler..huhu..tapi lecturernya baik..tuh yang tak sampai hati tuh...So, sempena dah nak habis neh, aku nak review la sikit lecturer2 yang aku dapat untuk semester ni (TAPI PERHATIAN!! NI SEMATA2 PENDAPAT AKU, LAIN ORANG LAIN PENDAPAT, OK!!) Nak lebih info, comments ok!

Calculus 1-
Sazzad Chouwdry: Very good.Sangat bagus, sangat seronok...dengan dia ni memang banyak moment yang kelakar, sebab dia sendiri pun sgt kelakar, jangan segan nak tanya, tanya je. Tapi dalam exam, hehe...jangan la tanya dia...dia takkan jawab!

Tips: Apa2 yang dia ajar dalam kelas, itu yang akan kuar dalam exam, so pay attention ok!

Aku: First mid tak score, 2nd mid alhamdulillah...assignment pun ok , yang best takde quiz untuk subjek ni,

Marks distribution:
25%-1st mid
25%-2nd mid
10%-Assignment
40%-Final

Electric circuit:
Zahirul alam: Hehe..sangat best, macam sazzad gak, kelakar dan baik. Kalau quiz tuh memang ko tulis mengarut sekalipun at least dapat gak 7/15...hehe...dia ajar ok lah tapi laju nak gler...belum sempat nak tulis dia dah padam, tension gak kadang2 tapi setakat neh aku masih boleh follow speed dia cuma ada satu hari tuh..laju nak mampus kot...dia baru je tulis, aku baru pegang pen, dia dah padam, hehe...

Tips: better ko dengar je dulu apa dia terang baru tulis balik, kecuali speed menulis ko selaju dia memadam tulisan kat whiteboard tuh, silakan lah..hehe...

Aku: xscore mid, sebab xsempat study(alasan..).aku ada quiz dan berlambak assignment nak siapkan masa tuh..tp memang most student score la...aku je x...quiz lak xsusah tp aku xstudy, so salah aku...dapat rendah...mostly student memang score quiz dan mid, kecuali korang macam aku xrevise balik so hancur la...pemerhatian aku, ramai yang akan dapat 12++ untuk setiap quiz dan untuk mid pon mostly ramai A, xde fail

Mark distribution:
20%-Quiz
30%-Mid
50%-Final

Computing Programming:
Omer Mahmoud- Hehe..aku tak tahu...dia ok je baik tapi ramai yang xdapat nak masuk dengan apa yang dia ajar, aku mungkin sebab aku minat (walaupun xscore) so aku ok je dengan dia. Hehe..tapi tutor dia kalau ko baik dengan dia xpe kalau x mesti ko rasa 'hek eleh mamat ni' hehe...tuh kata-kata kawan aku la...tapi so far ok la, tapi nak belajar dengan dia better ko dok depan...hehe..Assignment dari buku teks je

Tips: Datang kelas tutor! Sebab aku baru perasan apa2 yang dia ajar dalam tutor kuar exam, kuar quiz, so ..better datang!!

Aku: aku datang tuto, tapi aku main2 , tak ambik perhatian so xberapa score lah..oop aku dapat dgn dia lagi sem depan...aduh...tutor ari jumaat..

Marks distribution:
25%-mid
40%-final
15%-project
10%-assignment
10%-quiz

Drawing:
Nurul Amin: Hehe...sangat baik hati, peramah la..memang senang hati dengan dia ni, aku selalu jumpa dia tanya pasal drawing, tapi dia neh jenis bagi keje banyak so aku sebenarnya terseksa sem ni sebab drawing la, padahal 1 je credit hour tapi home assignment macam 3 c.hrs. Tapi dia ni bagus la, aku recommend kalo korang sanggup bersusah payah sikit, ambik la dia. Setiap kelas akan ada class assignment dan home assignment. Yang bagusnya korang akan terbiasa wat keje cepat dan xyah sangat study kot sebab tiap2 mggu ko wat drawing.

Tips: Sabtu ahad tuh kalau boleh siapkan la drawing...kalo ada basic LK, best la, kalo xde memang rasa cam nak drop je subjek neh..kaco je..

Aku: Hampir setiap minggu bila nak hantar mesti xtdo sebab nak siapkan keje...ye lah bukan drawing je nak wat, mende lain comp, calculus,pon ada gak..bukan aku ambik drawing je sem ni. So masa memang limited, kena pandai bahagi2kan masa...so far, mid aku tak score tapi sebab wat banyak h.a dgn c.a lagi pulak dia ambik average best 10 je so aku rasa boleh cover c.marks.

Marks distribution:
25%-Mid
25%-Assignment
10%-Quiz
40%-Final

Aku akan sambung lagi review aku next post, tapi kalau korang perasan lah biasanya carry marks kat sini 60% dan final hanya 40% so better score betul2 untuk carry marks dan besenya orang kata lah (aku tak final lagi) final susah!! Dan besenya lecturer neh suka bagi quiz berdasarkan apa2 yang kita belajar dalam kelas, so kiranya teks book tuh sebagai references je, yang utama yang dalam kelas tuh...

Ini apa yang aku perasan dan perhatikan...overall prestasi aku untuk sem ni average je...bese2 je...lain orang lain rezekinya...aku diuji dengan pelbagai ujian sem ni., tapi aku tak kisah...sebab mungkin rezeki aku sem ni hanya setakat ini, lagi pun kalau aku xdiuji dengan mende2 tuh mungkin aku xkan pernah sedar akan certain2 perkara dalam hidup ni. Sebab itu bagi aku dengan adanya ujian2 yang menimpa neh sebenarnya dia membantu kita untuk lebih matang dan kuat dalam hidup .

Aku percaya Allah Maha mendengar dan Maha Mengetahui, pasti ada sesuatu yang dia sediakan nanti..sebab setiap kesusahan yang diberikan sebenarnya adalah persediaan untuk kebaikan yang akan datang. So macam kawan aku kata, xpe tak yah sedih2...wat yang terbaik jer...layan jer...

Sempena minggu revision neh (minggu? 2 hari jer...isk2..), jom layan lagu greenday-21 guns, lagu neh mungkin dah lama tapi aku still suka...layan...!!

0 comments: