Saturday, February 20, 2010

Genap 20 tahun

ENTRY 100220

Salam, ianya
Alhamdulillah semalam telah genapla umur aku 20tahun, masih belum boleh mengundi tapi meningkatnya umur bermakna setapak lagi kita dalam hidup ini. Tak banyak yang ingin diceritakan kerana aku juga sebenarnya tidak lah terlalu excited kerana bagiku ianya hanya lah hari di mana bertambahnya umurku sebanyak 19+1=20. Tapi aku sangat bersyukur kerana ianya adalah hari di mana aku dilahirkan di muka bumi ini sebagai insan dan juga sebagai khalifah Allah. Ramai orang terlepas pandang, tapi dapatkah kita bayangkan sekiranya kita dilahirkan di muka bumi ini bukan sebagai seorang manusia tetapi sebagai makhluk lain? Wahallualam...

Tak perlu aku panjangkan lagi penulisan kali ini cukuplah sekadar ingin berkongsi sepotong hadis yang menarik.
Rasulullah s.a.w bersabda: "Sampaikan dariku walau sepotong ayat" riwayat bukhari:3461

0 comments: