Monday, January 25, 2010

Kembali Aktif

ENTRY 100125

Salam,
Setelah beberapa minggu menutup blog ni untuk tatapan umum akhirnya aku buka kembali. Bukan apa, aku kadang-kadang konfius blog ni sebenarnya menceritakan tentang apa? Berlaku kekeliruan identiti tentang apa sebenarnya tujuan blog ini ditulis. Setelah beberapa lama memikirkan, akhirnya aku memutuskan untuk mengikut gerak hati aku.

Bila baca balik entri-entri aku yang terdahulu, rasanya blog ni memang menyimpan sesuatu yang bermakna untuk aku. Dari PJ hinggalah Gombak, banyak rasanya yang telah dilalui. Dari saat aku dilahirkan hinggalah ke tadika, sekolah rendah, sekolah menegah, cfs pj dan akhirnya gombak, 19 tahun hidup di dunia ni memang macam-macam ragam telah dilalui.

Corak penulisan aku pun banyak berubah dari masa ke masa. Entahlah..makin lama makin matang, bila makin matang, makin complicated pula rasanya hidup ni. Seronok rupanya jadi kanak-kanak, tak perlu pikir macam-macam, yang tau main je. Tapi tak mungkin akan kekal kanak-kanak selamanya, macam citer peterpan tu, dongeng semata-mata.

Bayi-->Kanak-kanak-->Remaja-->Dewasa/Belia-->IbuBapa/Kahwin-->Tua

Aku sekarang kat peringkat akhir remaja, tak sampai sebulan lagi aku akan melangkau ke peringkat Dewasa/Belia. Macam mana agaknya?

Umur makin meningkat, amal ibadat masih tak cukup, takkan nak tunggu dah tua bangka baru nak pergi masjid, menuntut ilmu, pergi haji sume? Orang melayu...bese r..memang camtu. Tapi seeloknya muda-muda ni la menuntut ilmu banyak-banyak, nanti dah tua dah tak larat, dah tak sempat nak tampal balik lubang-lubang kosong dalam amal ibadat.

Aku pon banyak gak lubang-lubang kosong...sama-sama r kte menampal. Selamat beramal~

0 comments: