Thursday, November 19, 2009

Santai cuti


ENTRY 09119

Salam, semalam aku antar laptop format. Bukan aku tak boleh buat sendiri tapi sebab dia ada masalah hardware sekali jadi aku malas nak kacau. Uncle tuh pulak kata " Tak apa tak apa, ni kasi format bole baik punya". Aku pun cam, ok let the pro handle it.

Handphone china mali yang aku guna untuk nombor celcom aku rupanya dah rosak abis, aku guna ganas sangat, adeh..made in china ni kalo rosak susah nak cari spare part. So, nak tak nak aku kena beli je la charger separated. Aku tak tau mende alah apa diorang panggil tapi alat tuh kalo nak charge handphone kena bukak handphone, kuarkan bateri pastuh masuk dalam tuh charge.

Aku sebenarnya bukan nyer apa sebab handphone tuh boleh tengok tv, tuh yang aku sayang lagi tuh, kalo tak aku dah cari handphone lain. Tapi disebabkan aku pun tengah kopak ni, aku pinjam handphone abang aku dulu. Tapi adeh speaker handphone motorola tuh rosak lak, kalo nak cakap dengan orang kena buat loud speaker, apa jadahnya! Takpe la, pinjam dulu...takde handphone spare lain dah~

Lebih kurang dalam 2 minggu lagi result exam akan kuar, cuak gak, harap-harap yang terbaik la. Pmpn besenya nak commu, biotech, material. Lelaki mecha, auto. Manu dan aerospace seimbang. CIE tak ramai sebab mostly diorg tak nak programming. Aku pun kalo ikutkan tak la hebat sangat tapi yang penting aku sanggup belajar course tuh. Yang lain tawakkal je la. Mecha aku minat gak cuma sebab requirement dia nak cpga tinggi, aku tak berapa confident. Umm..tengok la macam mana nanti lepas istikharah.

Aku besenya dalam kelas mode'study', dan waktu cuti mode'sengal' . Bagi aku normal lah tuh...perempuan ni lain dengan laki. Kalo laki main-main pun boleh score. Pmpn kalo main-main alamatnya lingkup la..Sebabnya perempuan dan lelaki ada kelebihan masing-masing. Perempuan kemampuan dia kurang tapi rajin. Lelaki kalo dia betul-betul fokus memang besh la, tapi cuma malas sikit. Apape pun sumanya anugerah Tuhan.Bersyukur lah..

Aku ada terfikir adakah lebih baik mengambil pinjaman daripada biasiswa? Memang biasiswa ni korang dapat terus tak perlu bayar tapi biasanya lepas belajar akan terikat. Pinjaman pulak kena bayar lepas belajar. Aku ni jenis yang tak suka di ikat jadi adakah lebih sesuai mengambil pinjaman? Aku nak cuba Yayasan Pahang nanti.

0 comments: